Sunday, November 27, 2011

~untuk kedua kalinya~

assalamualaikum......1st of all aku nk ucapkan Salam Maal Hijrah untuk semua yang sudi bukak blog yang memang jarang update dan diupdate mengikut mood ni..bahahahahaha...So,macam biasa lah ye,alasan tak update blog adalah jiwa aku yg bukan ke arah memblogging..

Masih korang ingatkah lagi kisah yang pernah aku blog kan dulu??yang pasal aku terlanggar bontot kereta merc dulu..tapi yang kes aku dlu tu,aku hanya terlepas brake..so,x teruk pown kreta merc tu..kereta aku pown x de pape..cuma num plate je retak sikit..

Alkisah nye hari jumaat lepas,aku,adik aku,mak cik pak cik aku n sepupu aku balik kampung kat Negeri Sembilan..Balik sebab nak amek buah kundang...da settle amek2 buah semua,balik la aku ke KL..dalam perjalanan nak balik KL tu,jalan agak licin n basah sebab hujan renyai2...aku drive xde la laju mana pown..60-80 je..

Then bila dekat area Ulu Bendul,kreta bergerak perlahan..So,aku pown brake n slow laaaa...tiba2........ GULLLPPPPPPPPPPPPP!!!!!!wadehel...!!!!!!bontot kereta aku kene sondol ngan kereta belakang...arghhh!!!aku time tu mmg speechless ahhh..nak menanges pown ada...ye la,time ni parents aku x de..p outstation kat Indon...

So,berenti la kat tepi...cite sume...sib baek la kreta aku x de pape..cume calar yg dalam..kereta orang tu la truk...orang tu nak settle kat situ,tapi pak cik aku cakap buat report police...so,p la balai polis buat report..

Tersadai kat balai bukan maen lama sebab system dorng da tukar baru..so,ade prob ckit...aku sampai bali plul 6.45...settle report sume kul 9 lbey...lame kan..padahal x de orang pown...settle sume,aku call ayah aku...hadoiii..aku palk yg dibebelnye....padahal bukan salah aku pown...

dari jauh x nampak sangat calarnye...

calar yang kaler putih tu..dalam gak

ni la rupe kereta yang langgar tu

agak teruk kan??hehe


dalam kul 11 baru sampai kl....ni ayah aku balik dari indon,baru nk p anta tukar bumper belakang tu...fobia aku...bile drive,klo ade kreta yg follow dekat2,risau aku...ye la,kita memang berjaga-jaga time memandu,tapi orang laen belum tentu lagi....

so,berhati hati lah dijalan raya..jangan ingat bila kita dah berjaga-jaga,kita tak kan terlibat dalam kemalangan...

assalamualaikum... :)

No comments:

Post a Comment