Monday, February 27, 2012

Me and PLKN

Wooottt woooottt..hahha..actually sampai sekarang pun aku x tau ape maksud wooot wooot tu..maen ikut je orang dok cakap woooot woooot tu.hahaha..anyway,pe kabo anda semua??walaupun blog ni x de reader,tp aku assume ade la kot sorang dua.hahaha..sebab aritu lecturer aku ade cakap even x de reader pown blog kita,update je apa yang kita rasa.sebab ianya boleh mengurang kan stress yang kita rasa.tp aku x stree pown.hahahha

Hrmmm..kali ni aku rasa macam nak cakap pasal Program Latihan Khidmat Negara atau lebih dikenali sebagai PLKN.buat pengetahuan anda semua,aku dulu memang x terpilih untuk join PLKN.happy gila kot!hahahaha..dalam class aku dulu,semua lelaki x kena.ada la 3 4 orang student prempuan yang dapat.aku memang x nak p PLKN tu.memang berdoa je la x dapat p.hahaha

So,haritu aku teman classmate aku p kem PLKN Batu Jong,Kuala Krai.dorang kena buat assignment pasal PLKN.aku p sebab tolong drive kan dorang p kem tu.aku x terfikir pape pown nk p tu.nak kata eksaited tu pown x de la..tapi ade la rasa nak tngok sendiri macam mana life pelatih2 PLKN ni kat kem..masa kitorang sampai tu,da dekat time lunch.sampai2 tu terus p jumapa ketua komandan kem tu.interview sikit2..then die sruh jumpa sapa entah.

Lepas interview sume tu,kitorang diarahkan untuk lunch kat kem tu..wuuuuuuuu..1st time doe makan ngan orang2 kuat PLKN.time kitorang lunch tu pelatih2 da msuk dorm masing2..pastu p la sembahyang kat surau dorang..dapat la rasa macam mana life pelatih2 PLKN ni..ramah dorang2 ni..ade yang tanya aku dari mana.ye la,sure la dorang pelik tengok aku ngan pkai suar jeans,converse,phone kat tangan bagai.dorang kan x bley..

Lepas sembahyang tu,p la pusing2 kem tu sekejap sebelum sambung interview beberapa orang pelatih..time interview ni memang best.siyes sporting gila adik2 ni..aku memang bahasakan 'korang2' je..sebab nak hilangkan awkward moment antara kitorang..sekali tu,haaaaaa kau..memang da jadi macam kawan2 dah..tp dorang still hormat kitorang as kakak n abang kepada dorang..

Bagus budak2 ni..confident level memang awesome kot..kitorang suruh buat ucapan spontan,relax je dorang..even aku pown cam teketar2 lagi nk buat ucapan spontan..kiranya memang bagos la PLKN ni..bak kata adik2 ni,PLKN bukan la tmpat latihan askar,tapi tempat yg bagos untuk kita latih kemahiran,keyakinan n bnyak la lagi..

Bila dengar dorang dowk cita pengalaman dorang dalam PLKN tu,ttbe rasa 'wah,best gila dapat masuk' ..terasa macam rugi je x dapat masuk..sebab aku da tengok dah 'produk' yang PLKN hasilkan..memang terbaik ahhh..

Konklusinya,kepada adik2 yang dapat offer p PLKN,jangan la tolak or x nak p..x rugi p..banyak sangat kelebihan yang akan kita dapat kalau p PLKN ni..dengar orang kata memang PLKN ni nk mendera tapi xde sebab kita nk kena dera kalau kita ikut arahan yang diberikan..

No comments:

Post a Comment