Tuesday, December 20, 2011

awesome ke?

A mengadu dekat B....


B,da penat aku berubah untuk masuk dalam geng C tu,tapi dorang still tak terima aku.dorang nak macam mana lagi....


Harluuuuuuuuu...menjelma aku mengupdate blog ni.tengah relax-relax dalam keadaan yang x sihat ni,tiba-tiba dapat idea nak bercerita sikit.tapi sebelum aku nak cerita panjang lebar,aku nak bagi tau la,blog ni aku update kalau aku ada idea nak bercerita.mungkin idea tu datang sebulan sekali,mungkin dua bulan sekali or mungkin setahun sekali or mungkin jugak seminggu sekali.ye la,update banyak kali tapi pengisian yang kosong pown x guna juga kan.tapi penulisab aku pown tak de la awesome mana.biasa-biasa je haaaa.


Ok,moh kita mula.pernah tak korang terlihat atau mengalami sebagaimana situasi yang aku gambarkan kat atas tu?aku rasa,rata-rata kalau ditanya mesti pernah terjumpa or mengalami situasi macam tu.sejak aku masuk uitm ni,macam-macam situasi aku dapat tengok yang mana aku tak dapat tengok masa sekolah dulu.kalau macam situasi yang aku gambar kan tu,memang banyak dah aku tengok dalam uitm ni.


Aku sangat tak faham kenapa kita perlu jadi hipokrit atau berubah untuk diterima banyak pihak.ada yang sanggup menipu untuk nampak cool or awesome dalam kalangan kawan-kawan dorang.tapi macam mana bagus pown lakonan or macam mana banyak pown kita berubah,at the end of the day kita akan rasa jugak apa yang kita buat tu bukanlah diri kita sendiri atau pown akan rasa janggal jugak.


Contohnya,aku ada sorang kawan ni.aku gelar kan die sebagai X.X ni aku kenal sebelum aku masuk uitm lagi.xtually,X ni bukanlah datang dari keluarga yang berada tapi hanya dari golongan sederhana.aku x kata la aku ni kaya tapi aku ada la kawan dengan beberapa orang yang datang dari family yang berada tapi sangat low profile.bila X ni keluar dengan kitorang,dia akan bajet n blagak n poyo gila.bila bercakap tu,dalam percakapan dia akan die selitkan ayat-ayat untuk orang kate die ni anak orang berada.xia pernah kata ayah dia beli pulau n nak buat vacation home kat pulau tu.macam-macam la lagi di klentongnya kitorang ni.mula-mula tu kitorang macam percaya tapi bila lama kelamaan apa yang die cakap tu semakin tak masuk akal.


Pernah sekali tu ayah dia call masa kitorang tengah lepak.dia jawab call ayah die tu 'hello dato'...kat mana tu?projek 2 juta tu macam mana?' korang nampak tak apa yang aku nak sampaikan?kot ye pown ayah kau dato,x kan macam tu kau jawab call ayah kau.then bila sampai satu ketika tu,tembelang dia dah pecah n dia da malu,dia buat cerita yang die akan migrate ke ausie satu family.then kitorang ada jumpa kawan X ni,kitorang tanya kenapa X buat cerita sampai macam tu.n kawan die kata die buat macam tu sebab nak nampak cool.kalau die tak buat macam tu nanti kitorang tak kawan ngan die.yaaaaa ampunnnn.


Aku cerita ni bukan lah ade niat nak mengutuk tapi hanya sekadar berkongsi.buat apa kita nak menipu or bajet cool untuk kita diterima semua orang.biarlah orang berkawan dengan kita sebab diri kita seadanya.macam aku tulis kat header blog aku ni,buat apa kita nak merubah sikap kita hanya untuk puaskan hati seorang padahal sikap kita tu disenangi oleh sepuluh orang yang lain.Jangan lah kita terlalu obses untuk diterima semua orang sebb kita tak mampu nak puaskan hati semua pihak.so,just be ur self.walaumacam mana pown kita jadi hipokrit,lama-lama kia sendiri pown akan meluat dengan diri sendiri.


Hrmmmmm.rasanya tu je kot yang aku nak share kan.da x de idea lagi dah nak sambung.hahahahaha.so,biarlah aku mengundurkan diri dulu.assalamualaikum...


P/s-eso aku akan balik KL...weeeehoooo.cuti midsem.doakan lah ya aku selamat sampai rumah.amin


Published with Blogger-droid v2.0.2

No comments:

Post a Comment